torstai 17. syyskuuta 2015

Allit kuntoon!

Minä aina painotan sitä, miten koko kroppaa kannattaisi treenata ja kehittää tasavertaisesti. Mielestäni epätasapainossa oleva kroppa (esim. jalkapäivät skipattu, yläkroppa törkeän leveä) näyttää aivan naurettavalle. En myöskään itse ymmärrä sitä, että miksi niin monet naiset haluavat treenata aina vain peppua ja vatsaa. Mites sitten ne muut kropan osat? Selästä löytyy makkaroita, kädet roikkuvat ja niin edelleen. Täytyy kyllä itse tässä myöntää, että olen hieman laiminlyönyt rinnan ja käsivarsien treenaamista parin viimeisen kuukauden aikana, osaksi siitä syystä, että mielestäni niiden treenaaminen on vain niin tylsää. Toiseksi olen keskittynyt vain siihen, että olkapäät näyttäisivät mahdollisimman isoilta. Nyt olen kuitenkin taas ottanut rinnan ja kädet mukaan joka viikkoisiin treeneihin, enkä enää laiminlyö niitä.

Kuten minäkin, niin varmasti lukijanikin havittelevat timmejä käsivarsia? Tässä siispä teille kaikille hyvä triplasetti, jonka avulla laitetaan allit kuntoon ;) Tämän voi tehdä esimerkiksi jonkin muun treenin yhteydessä oikein kivasti ja nopeasti. Jos triplasetti kuulostaa jollekkin täysin heprealta, niin ideana on siis tehdä kaikki kolme liikettä ja sarjaa putkeen ilman välitaukoa. Kolmen liikkeen jälkeen voi pitää 1-2 min tauon ja ei muuta, kun uudelleen ojentajat tulille. Tätä triplasarjaa voi tehdä 2-3 sarjaa x niin monta toistoa kuin jaksaa kutakin liikettä.

1. Liike


2. Liike

(aloitus asennosta ei kuvaa, mutta tarkoitus siis edelleen punnertaa eikä hengailla paikoillaan...)
3. Liike


Kokeilkaa ihmeessä ja kertokaa miten puri teidän ojentajiinne! Ei muuta kun rankkoja treeni hetkiä ;)
♥️ Sanni

14 kommenttia:

  1. Mulla on taas menny niin päin, että oon tehny just vaan käsiliikkeitä ja sit keskivartalo ei nappaa ollenkaan. Sit kun mä teen aika paljon kotona niin on niin helppo nostella niitä painoja samalla kun kattoo telkkaria, mut en mä nyt mitään keskivartaloliikkeitä siinä jouda tekemään :D Oon ratkassu tän niin, että käyn sit niissä peppu-vatsa -jumpissa missä on pakko tehä mitä käsketään niin hoituu se puoli sit siellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! Hassua, että jollain myös niin päin! :D Ja tuo on kyllä totta, että kotona helpompaa jumpata vaikka juurikin käsiä muun tekemisen ohella :') Ryhmäliikunta tunnit on kyllä hyvä ratkaisu sinun tilanteessasi, niin tulee kuitenkin treenattua koko kroppaa tasapuolisesti.

      Tsemppiä sinulle treeneihin!

      Poista
  2. Just viime viikon lauantaina kauhistelin bodycompatissa kun tajusin että mullahan on höllyvät allit :D Ei oo koskaan ennen ollut, tosin viime aikoina on tullut panostettua vähän vähemmän just käsivarsiin, mutta opin tästä ettei kannata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, eikä! Mulla on tosin tällä hetkellä fiilikset aivan samat... Eiköhän nyt siis ruveta panostamaan myös käsien treenaamiseen! ;D

      Poista
  3. Oon kyllä samaa mieltä, että koko kroppaa pitäis treenata, eikä vain tiettyjä osia! Hyvä postaus :)


    http://eevisi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Mulla noi niin kutsutut allit on aina ollu yks suurimmist ongelmakohdist. Nyt dieetil -12kg ne ei vieläkään näytä timmeiltä 😂😭 ja treenasin niitä rankasti viime vuoden... en tiiä pitäskö vielä pudottaa painoo ku nyt se on jo 57kg/162cm vai pitäskö alkaa vaa kasvattaa massaa lisää, että tulisko sit sillä massanlisäyksel sitä timmiyttä enemmän(?) Kun edelleen ne allit roikkuu ja käsivarret on sellaset pehmeet, vaikka on toki pienentyny huomattavasti. Ärsyttää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Naisilla yleensä juuri käsivarret ovatkin ongelma alue ja sinne kertyy ylimääräistä rasvaa ja nahka jää roikkumaan varsinkin painonpudotuksen jäljiltä! ;( Ajan mittaan ne kyllä siitä kiinteytyvät :) Sanoisin, että mielummin kannattaa treenata lihasten kasvatus merkeissä, tällöin ne allit saavat hieman täytettä lihasten muodossa! :D

      Poista
  5. oumai aivan ihanat trikoot !! mistä ne on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! Nämä ovat H&M vanhaa mallistoa :)

      Poista
  6. Hei jostain tänne sun blogiin löysin ja pitää kyllä ihan jäädä lukijaksi! :) tosi hyviä liikunta vinkkejä ja kivasti oot näyttänyt kuvia sali liikkeistä :) Oon vasta hankkinut salikortin joten tästä saa kyllä kivasti vinkkiä liikkeisiin ja ohjeita miten ne tehdään!

    http://wonderland--life.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan huippu kiva juttu, että löysit blogiini! :) Tervetuloa vaan seurailemaan, toivottavasti tykkäät jatkosakin!

      Mukava, että postauksista on sinulle hyötyä. Tsemppiä paljon treeneihin! :-)

      Poista
  7. Olipa kiva löytää uusia treenivinkkejä blogistasi!
    Voisitko selventää tuota 2. liikettä... kuuluko siis painaa taljaa alaspäin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva että postauksesta ja treenivinkeistä oli sinulle hyötyä! :)

      kakkos liikkeessä käsiä kuuluu venyttää pään taakse koukkuun ja työntää takaisin eteen, niinkui kuvassa olevassa liikkeessä näkyy :)

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️