sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Selkä ja olkapäät pumppiin!

Heippa hei, ja kivaa sunnuntai päivää tyypit! Eilen käytiin Tikkurilan Fressillä Kian kanssa vetämässä yhteinen jalkatreeni, ja sovimme sitten samantie uudet reenitreffit tälle päivälle! Tänään sitten taputeltiin selkä ja olkapäät. Nyt on tän viikon treenit pulkassa ainakin meikäläisellä, ei muuta kun hyvillä mielin kohti seuraavaa viikkoa. Tässä vähän vielä juttua kuitenkin meidän tämän päiväisestä treenistä!
Pikaiset selfiet pukkarissa, ennen kuin ryhmäliikunta tuntilaiset tulivat meidät yllättämään... Ja kyllä, vaatevalinnat olivat täysi sattuma! :D 
Aloitettiin treeni tietenkin lämmittelyillä, jotta lihakset ottavat jumpan paremmin vastaan. Kylmilteen tehtynä ensimmäiset toistot menevät melkeimpä hukkaan, kun lihas ei niitä yhtäkkiä kylmilteen osaa vastaanottaa niin hyvin! Lämmiteltiin siis 10 minuuttia crosstrainerilla ja siirryimme ensimmäiseen liikkeeseen!
Aloitimme ensin ylätaljasta. Himppusen leveä ote ja kohti rintaa vaan, koko yläselässä ja latseissa tuntuu. Ylätaljaa teimme yhden lämmittely sarjan pienillä painoilla, ja sitten eikun vaan lisää painoa pakkaan ja vääntämään toistoja. Tehtiin 10-12 toistoa, 3 sarjaa.
Kun oltiin saatu ylätaljassa jo hyvät alkutuntumat selkään, niin siirryimme tekemään T-kulmasoutua. T-kulmasoutu on kyllä ihan sairaan toimiva liike, ainakin mulla puree hyvin! 
Tätäkin teimme 10-12 toistoa ja 3 sarjaa.
Seuraava liike oli ylätalja kapealla otteella, ja samoilla toistoilla sekä sarjoilla mentiin eteenpäin!
Sitten oli vaakasoudun aika! Yleensä olen tehnyt vaakasoutua kapealla kahvalla, mutta Kampin Fressillä oli tuollainen kapean ja leveän sekoitus. Ja sehän passasi oikein hyvin meidän treeniin, joten sillä sitten toistot väänsimme.
Samoilla sarjoilla sekä toistoilla mentiin edelleen tässäkin liikkeessä.
Viimeisenä selkä liikkeenä teimme vielä pull overia käsipainoilla, joka ottaa älyttömän hyvin latseihin! Tätä teimme kolme sarjaa ja niin monta toistoa kuin vain vielä jaksoi! Ja vielä pari sarjaa alaselän ojennuksia päälle, niin selkä osasto alkoi olla reenattu! 
Sitten niiden parhaiden, eli olkapäiden pariin ;)
Ihana tuo mun takatukka... Voi luoja :D
Olkapäiden pumppaus aloitettiin takaolkapäistä, kun ne yleensä tuppaa olemaan sellainen pieni lihasryhmä, mikä treenissä laiminlyödään, mutta minähän en niiden treenaamista unohda!! 
Tehtiin taka olille supersarjaa, ensin taka vipareita ja heti perään ylätaljassa narulla, kyllä poltteli! 
Toistoja taas sen 10-12 ja sarjoja 3.
Seuraavana pystypunnerrusta! Tätä teimme 4 sarjaa ja 8-10 toistoa, sekä vielä loppuun yksi pudotussarja, jotta sai kaikki irti ja hirrrveen pumpin aikaan!

Pystypunnerrusten jälkeen teimme vielä olkapäille muutaman supersarjan vipunostoja sivuille ja eteen. Siitä en valitettavasti nyt saanut kuva matskua, kun nämä perus kauheat reeni ilmeet pilasivat koko homman...
Lopuksi vielä testailtiin vähän tälläistä uutta vatsalihas laitetta, oli kyllä hirveen hauskaa niinkuin kuvastakin voi päätellä, että kivaa on :D haha! Kaikenlaisia laitteita ne keksii, tuossa piti heitellä eri painoisia palloja "maaliin" ja aina välissä mennä alas ja tehdä vatsalihas rutistus. 
Kyllä sillä tuntumaa sai!

Tälläinen fitness viikonloppu mulla oli Kian kanssa! Miten teidän viikonloppunne on sujunut, onko tullut treenattua? :)
<3 Sanni

6 kommenttia:

  1. Oi hauskan kuulonen toi vatsalihaslaite! :) Ja kiva, että teillä on ollut kiva viikonloppu! Mullakin oli treenitäyteinen viikonloppu ja aika rentokin - ylppärit kun lähestyvät (liiankin nopeaa vauhtia), niin ei oikein muuta kerkeä tehdä :(
    Ja haha tuli tosta teidän saliselfie kuvasta mieleen, etta arvaappa vaan mitä mulla kävi viime viikolla salilla? Mulla on toi sama paita kun sulla ja samat housut kun Kialla, ja hmm, sattuikohan ehkä käymään sillä tavalla, että olin pakannut vaan kyseisen paidan ja kyseiset housut mukaani... Siinäpä sitten vedin kokopukuhaalarissa XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi oli kyllä hauska laite! En ois sitä ees osannut käyttää jos Kia ei olis neuvonut :D

      Mukavaa, että säkin oot kerennyt treenailla ja myös rentoutua niiden ylppäreihin valmistautumisen ohella! Nyt vaan no stress, hyvin ne menee ja kohta ne onkin jo ohi, kun aika menee niin nopeasti! :D

      Ja voi eii! :D hah, mitä kaikenlaisia kummelluksia sitä sattuu! Kaverikin oli kerran ottanut vaan toisen treenikenkänsä ja pariksi isänsä puutarha kengän ajatuksissaan :DD Onneksi itselle ei ole vielä käynyt mitään hassua/noloa juttua näiden vaatteiden ja kenkien suhteen, mutta sitä päivää odotellessa! :'D

      Poista
  2. Moikka! Täältä tulee nyt ehkä tyhmä kysymys, mut kysyn koska en tiedä :D Eli mulla on tavoitteena saada tonne peppuun pyöreyttä ja etureisiin muotoa ja vähän käsiinkin jotaa. Millaisen jaotuksen tekisit mun treeneille? Olen nyt treenannut 3. viikossa, niin että ains vuorotellen yläkroppa ja jalat. Esim ekana viikkona kerran kädet ja 2 kertaa jalat. Seuraava 2 kertaa kädet ja kerran jalat.

    Onko tuo jaottelu sun mielestä järkevä, ja kysynkin että olisiko sun mielestä hölmöä treenata vain kerran viikossa kädet/yläkroppa, ja 2 kertaa jalat? Toivottavasti ymmärsit ja kiitos jo etukäteen vastauksista ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! :)

      En näe jaossasi mitään pahaa, kun kuitenkin treenaat koko kroppaa tasapuolisesti :) Itsekin treenaan ns. Heikkoja ja eniten kehitystä tarvitsivia lihaksiani pari kertaa viikossa, mutta esim jalat teen vain kerran viikkoon :)

      Poista
  3. Voisitko tehdä postauksen käsitreenistä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toki voin jossakin vaiheessa! :) Täytyy vain saada Kia tai joku muu fressiläinen kaverini mukaan salille kuvaamaan liikkeitä! Toivottavasti pääsen toteuttamaan mahdollisimman pian :)

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️