maanantai 6. lokakuuta 2014

Kahden liikeparin vatsalihastreeni

Täällä ollaan taas tarmoa täynnä ja hyvinvoivana. Oikein hävettää tämä viime aikainen hiljaisuus blogini puolella, mutta minulla on siihen ihan hyvä syy kun tietokoneelle nykyään pääsen vain joka toinen viikko. Mutta ehkä tästä lähtien tutustun postausten ajastamis toimintoon jotta blogini ei hiljene moneksi päiväksi jatkuvalla syötöllä. Postailemattomuuteeni on myös vaikuttanut viime aikoina se, että pääni lyö aivan tyhjää postaus ideoiden suhteen mutta toisaalta olen täynnä kaikenlaista mitä haluaisin tänne jakaa mutta inspiraatio puuttuu. Mutta ei siitä aiheesta sen enempää, nyt jatkossa aion taas panostaa blogiini enemmän. Viime aikoina olen lähinnä vain opiskellut, ollut töissä, käynyt treenailemassa ja myöskin juhlimassa kavereiden kanssa, viikot vain vierähtävät kokoajan ihan hurjan nopeasti! Kohta mulla on jo synttäritkin... Taas :D

Mutta nyt otsikon mukaiseen asiaan, päätin nimittäin vihdoin ja viimein tehdä kauan lupailemani vatsalihas treeni postauksen. Liikekuvat epäonnistuivat valitettavasti niin pahasti että kaikkia en tänne kehtaa julkaista, mutta yritän kertoa mahdollisimman hyvin miten mikäkin liike suoritetaan.

Yleensä treenaan vatsat 2 kertaa viikossa kuntosalin yhteydessä, en yleensä niinkään ikinä tee koti treenejä, sillä tykkään treenata mielummin vatsojakin painojen kanssa ja se on myös tuntunut kaikista tehokkaimmalta vaihtoehdolta minulle. Mutta tässä treeni joka puree ilman lisäpainojakin ja on mahdollista suorittaa oikeastaan missä vain!
Tässä treenissä on siis kaksi patteria ja ideana on tehdä kumpaakin liikeparia supersarjana
2-3 sarjaa x 15-20 toistoa.

(Trikoot: Stadium, Pusero: H&M)

1. Liikepari
- Linkkuveitsi-istumaan nousu: Liike lähtee selällään makuulta. Supista vatsalihakset ja vie samalla yläasennossa jalat ja kädet yhteen.
Jalan ojennus vuorotellen: Makaa selällään käde sivuilla polvet koukussa ja jalat ilmassa (ikäänkuin konttausasennossa väärin päin). Ojenna jalkoja vuorotellen hallitusti eteenpäin kokoajan vatsalihaksia jännittäen.

Kun olet tehnyt tätä liikeparia 2-3 sarjaa, voit siirtyä toiseen liikepariin. (pidä sarjojen välissä n. minuutin tauko)

2.Liikepari
- Vartalonkierto: Asetu lattialle istumaan, voit pitää jalkapohjat maassa taikka ilmassa. Kierrä ylävartaloa vuorotellen vasemmalle ja oikealle. Jännitä kokoajan vatsalihaksia.
- Lantionnostot: Asetu selinmakuulle ja nosta jalat ilmaan kohtisuoraan ylöspäin ja työnnä jalkoja ylöspäin ja nosta lantio irti maasta. Liikettä voi helpottaa pienellä heijausliikkeellä ja jos kaipaat lisähaastetta, voit lantiota nostaessa tehdä pienen kierto liikkeen.

Nyt haluaisin vielä lopuksi kysyä teiltä lukijoilta, että mitä haluaisitte jatkossa lukea blogistani? Toivon että saisin mahdollisimman paljon ideoita jotta saisin inspiraationi takaisin. Ja haluan että te kaikki viihdytte vieraillessanne blogissani joten rohkeasti vaan kertomaan mielipiteitä ja ideoita :)

Tälläiset nopeat moikat tähän väliin, palaillaan pian!
Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!
Ps. Jos kotitreenit kiinnostavat, saatat pitää myös näistä postauksista: Nopea ja tehokas treeni! ja Tehokas rasvanpoltto treeni

10 kommenttia:

  1. Viihdyn hyvin nykyäänkin ja tähän asti hyvin viihtynyt. Jos jotain pitäisi sanoa, niin enemmän sais olla susta kuvia. Tääkin oli pitkästä aikaa postaus jossa näky SUO :D
    Toki treenikuvat salilta/treenipostaukset olis huippuja. Tähänkin vissiin tarvittas sit kyl joku kuvaaja salille tms.
    Aina kiinnostaa myös ruokapäiväkirjat, vaikka ois joka päivä samoja ruokia niin silti ne ruokakuvat on aina kivoja :P
    Ja sit postaus sun tulevaisuudesta/tavoitteita ois kiva, et vissiin lavalle oo menossa mut onks sul muita urheilutavoitteita ?
    Tulihan näitä postausideoita sittenkin vaik aattelin etten keksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai no kiva kuulla! :) voin jatkossa sitten yrittää ottaa enemmän kuvia itsestäni ja toivottavasti saisi myös niistä treeneistäkin kuvia! Muidenkin treeni postauksia on niin mukava lukea niin itsekin haluaisin kovasti tehdä sellaisen postauksen :) Ja ok, pistän kaikki ideat ylös ja alan inspiroimaan! :) Kiitos kommentista ♥️

      Poista
  2. Itelläkin noi kaksi liikettä kuuluu lähes joka kerta vatsatreeniini ja kyllä on tehonnut niin hyvin! Toi ensimmäinen on ehdottomasti oma lemppari :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi on kyllä tehokkaita liikkeitä! Varsinkin superina tehtynä, ai että mitkä poltteet saa aikaan! :D

      Poista
  3. Kysymyspostaus videolla varsinkin olis kiva nähä sut!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, kiva kuulla :) Kieltämättä itsellänikin käynyt mielessä videoiden tekeminen, mutta en oikein osaa käyttäytyä rennosti kameran edessä ja videoiden editointi ei ole minulle tuttua. Katsotaan jos joku päivä rohkenisin kokeilemaan :) Kysymyspostausta taas tulossa varmasti jossain vaiheessa jos siihen kiinnostusta lukijoiltani löytyy.

      Poista
  4. Peppu- ja reisitreeni postausta toivon! Ja just enemmän kuvia susta, niinku tossa ylempänä jo toivottiinkin:) ja joku postaus et mikä saa sut aina lähtee urheileen huonompinakin ja masentavina päivinä, mistä saat inspiraatioo, ootko aina ollu urheilullinen yms:) olis myös kiva kuulla sun vapaa-ajasta mitä muuta teet ku käyt koulua ja treenaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok! oon vähän itsekin jo kehitellyt tuota peppu/jalka treeniä, mutta en osaa sanoa milloin sen julkaisisin mutta varmasti jossain vaiheessa tulee :) Kivoja ideoita, kiitos niistä! Laitan kaikki ylös ja toivottavasti pääsen pian toteuttamaan :)

      Poista
  5. Oisko mahollista saaha sulta selkät- ja kylkitreeni postaus?:)

    VastaaPoista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️